Volgers

donderdag 5 mei 2016

The coolest!

Aloha lieve volgers,

Ik heb sinds vorige week zo'n zomers gevoel. Ik ben ook weer gaan shoppen en ik heb me weer laten verleiden door de mooie kleurrijke kledij die momenteel in de winkel hangt. 
Morgen, op Hemelvaart, doet mijn metekindje zijn eerste communie, dus ik had een geldig excuus om het geld te laten rollen, haha.


Door mijn zomerse stemming had ik echt zin om ook iets zomers met papier te doen. Ik had eerst de pinguïn (My Favorite Things "Pinguïns in Paradise") en de palmboom gekleurd met mijn Copic markers en deze dan voorzien met een zandkleurige ondergrond. Toch miste ik iets, het plaatje was voor mij niet compleet.


Toen dacht ik, wat als ik nu er eens een strand van maak? Dus heb ik het stemmetje in mijn hoofd gevolgd. Als ik een achtergrond kleur, doe ik die meestal eerst. Zo voorkom ik dat ik kleuren van andere ingekleurde vlakken meetrek naar buiten toe. Ik wil geen zwart in mijn zee of groen in de lucht. Deze keer kon ik niet anders dus heb ik er heel voorzichtig rond gekleurd.


Eerst ben ik begonnen om met een licht blauwe marker de scheiding tussen het water en de lucht te bepalen, daarna heb ik de wolken getekend en de lucht gekleurd. Daarna heb ik het water gekleurd en als laatste heb ik mijn zand wat uitgebreid. Daarvoor heb ik eerst het volledig vlak ingekleurd met E50 en daarna met E51, E53 en E41 en E43 stippen geplaatst zodanig dat er wat structuur aanwezig is. Daarna heb ik met mijn blender stippen gezet om de inkt wat weg te duwen waar het water het zand raakt, meestal zie je daar wat witachtig schuim. Met een witte gelpen heb ik nog enkele streepjes getrokken als weerkaatsing van de zon op het water, zo zit er precies wat meer leven in.


Het glas heb ik een beetje doorschijnend proberen te maken door met een witte Molotow marker een boogje te trekken evenwijdig met het glas en dan snel weer weg te vegen met mijn vinger. Zo vangt het precies de weerkaatsing van het licht op.

Hier volgen de Copic kleurtjes die ik ervoor gebruikt heb:
wit: C1, C0, blender
zwart: 100, C7, C5, C3
geel: Y02, Y00
rood: R59, R37, R35
oranje: YR07, YR04, Y35
stam: E59, E37, E35, E33
bladeren: G28, YG17, YG13, YG11
turquoise: BG13, BG11, BG10
wolken: C3, C1, C0
lucht: B00, B000, B0000
water: B16, B14, B12, BG34, BG11, BG10, BG000, blender
zand: E50, E53, E51, E43, E41

Tot de volgende!


Challenges:
7 Kids College Fund - 2W, 3E, SIR - #150 - Anything Goes
Crafting By Designs - W,F, 3E  May Anything Goes
Creative Moments - 2W, 3E - #92 Always Anything Goes/ optional twist Showers and/or Rainbows 
Inspiration Destination - W, F- #84 Always Anything Goes
Through The Craft Room Door W, 2E - Always Anything Goes
Craft Your Passion - W, E3 - Always Anything Goes


2 opmerkingen:

  1. So so cute card. Thanks for joining us at Craft Your Passion Challenges. Hope to see you again.

    Deni Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Love this cute penguin your lovely card made me smile! Thank you for joining us at Inspiration Destination challenge! I hope you will play with us again next week.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for checking my blog! It would be great if you coulc leave a message for me!
Deborah